Geoblog.pl    Bogna1978    Podróże    Wietnam 2010    Relaksu ciąg dalszy

Relaksu ciąg dalszy

Wietnam
Wietnam, Hội An

Po śniadaniu idziemy plażować. Po drodze zakupujem hawajskie spodenki dla Artka.
Spiekamy się jak homary. To będzie ciężka noc.
Plaża jest boska. Bardzo szeroka i ciągnie się kilka kilometrów. Rano jest pusto. Dopiero ok. 11.30 pojawiają się jacyś ludzie. Bez porównania z Egiptem czy naszym Bałtykiem.

Obiad jemy na plaży. Ja zamawiam lucjana (red snapper) z grilla z czosnkiem i imbirem, Artur bierze smażony ryż z małżami.

W drodze powrotnej spędzamy jeszcze godzinkę nad basenem.

Wieczorem jedziemy do centrum Hoi An. Miasteczko jest sympatyczne. Wieczorem rozświetlają je lampiony. Spacerujemy, ogladamy domy zgromadzeń. Most nie wygląda zbyt okazale, może w ciagu dnia będzie lepiej.
W mieście roi sie od krawców. Na każdym kroku, co kilka metrów. Nie da się wejść i spokojnie popatrzeć na ubrania. Łapią Cię na ulicy i wciagają do sklepu. Wchodzimy do dużej szwalni. Mam ochotę cos sobie uszyć. Tu jednak nie ma wystawionych konkretnych modeli. Mam w głowie projekt bluzki i sukienki. Dotaję do obejrzenia kilka katalogów, są też wycinki z gazet. Trochę na migi, trochę posiłkując sie gazetami tłumaczę co bym chciała. Wybieram materiały, pani bierze miarę. Kilka razy upewniam się, czy dobrze spisały jakiego koloru ma być bluzka (kolor wybieram z próbnika - takiej tekturki z przyklejonymi kawałkami materiału). Na koniec pani przelicza zamówienie. Wychodzi 70 usd!!! Przynam, że spodziewałam się sporo mniejszej kwoty. No dobra, w sumie, to sukienka i bluzka na miarę. Płacę połowę. Ciuchy mają być gotowe na piatek rano.